Si el viatger rep una multa o infracció per no abonar el cost del peatge, ¿qui abona aquest l'import?

En cas de multa durant el lloguer, el viatger ha d'assumir l'import d'aquesta.

Com al propietari ens comuniqui la multa amb un resguard d'aquesta, Yescapa s'encarregarà de la gestió necessària segons els casos següents.

En cas de multa de trànsit:

El viatger és el conductor i responsable del vehicle durant el lloguer, així que doncs ha d'abonar el cost de la multa. 

1- Si la multa no comporta una pèrdua de punts, sol·licitem al propietari que aboni l'import de la multa per a evitar que aquesta s'incrementi.

Yescapa s'encarregà inmediatament de tramitar el reemborsament de l'import de la multa via enllaç del pagament enviat al viatger. Aquest disposa de 7 dies a partir d'aquesta data per a abonar l'import. Al 8è, si l'import no ha estat abonat es procedirà al cobrament de l'import en la targeta de la reserva, per a realitzar l'ingrès al propietari.

2- Si l'infracció comporta una pèrdua de punts, t'enviarem la còpia de la documentació del viatger (DNI i carnet de conduir) que solicitem i verifiquem abans de cada lloguer. 

Aquesta documentació podrà ser comunicada a les autoritats pertinents, juntament amb el contracte de lloguer per a demostrar que va ser el viatger el que conduïa el vehicle en el moment de la infracció i així canviar la titularitat de la multa.

Disposes de 20 dies naturals des de l'endemà de la recepció de la multa per a presentar una al·legació.

Pots al·legar una multa o infracció de dues formes, tal i com trobaràs a aquest enllaç:

  • Per correu: completant degudament l'imprès que has rebut i enviant-lo a l'adreça de la Jefatura Provincial de Tràfico que li apareix en el rebut, o al Centre de Denuncias Automatizadas;
  • Per fax: remetent l'imprès que ha rebut degudament emplenat, al número de fax: 902 512 151.

Has d'indicar el número de permís de conduir del viatger que coincideix amb el número del DNI. Ho trobaràs en el contracte de lloguer que vas signar amb el viatger. En qualsevol cas, pots posar-te en contacte perquè t'ho proporcionem.

Si la infracció va tenir lloc a l'estranger, l'avís d'infracció el rebràs en un altre idioma. Rebràs en aquest cas, les intruccions per a presentar una al·legació. No dubtis en contactar amb nosaltres si necessitas ajuda.

En cas de multa per no haver pagat un peatge:

Si reps documents de despeses complementàries (peatge, ecotaxa, etc.), abans que finalitces el lloguer, et convidem a trasmetre una còpia del document al viatger i sol·licitar-te l'abonament d'aquests costos en el moment de la tornada del vehicle. Aquest cost pots deduir-lo de la fiança.

Si reps els documents després de la finalització del lloguer, et convidem al fet que sol·licitis al viatger aquest cost.

Si necessites ajuda, no dubtis a enviar-nos una còpia del document a l'adreça hola@yescapa.cat. Contactarem amb el viatger per a sol·licitar-li l'abonament de l'import.