Centre d'ajuda - Propietari

Troba les respostes a les questions freqüents

Què és la fiança?

 

 

 

 

 

 

 

 

La fiança és el dipòsit de garantia que es lliura directament al propietari del vehicle el dia de la sortida, abans del lliurament de les claus. El propietari decideix lliurement l'import de la fiança, també denominada "dipòsit de garantia". No s'imposa un import mínim, ni un percentatge reglamentari. No obstant això, en la pàgina web les fiances solen oscil·lar entre 500 i 2000 €.

El dipòsit pot lliurar-se en efectiu, per transferència, o mitjançant xec bancari en el qual figuri el nom del propietari. Aquesta quantitat figurarà en tots dos exemplars del contracte de lloguer, per la qual cosa qualsevol cobrament que es vulgui fer de la fiança haurà de ser recolzat pel contracte i per les degudes factures si ocorre un mal no indemnitzable per l'assegurança.

Aquest dipòsit permet al propietari cobrir possibles danys interiors realitzats pel viatger durant el lloguer (per exemple: plats trencats, taula danyada, neteja, etc.) així com tota suma deguda al propietari si existeixen desperfectes en el vehicle respecte a l'estat inicial que figuri en el contracte de lloguer. Així mateix, pot servir per a cobrir l'excés de quilòmetres quan aquests superen el quilometratge triat pel viatger i/o l'import de la franquícia de l'assegurança si fos necessari.

  • Si no es constata cap anomalia al retorn ➤ El propietari deu obligatòriament retornar la fiança als viatgers després del control de l'estat del vehicle el dia de retorn. En cas de rebre una multa més tard, Yescapa durà a terme la mediació per a gestionar la indemnització entre el propietari i el viatger.
  • Si hi ha danys constatats al retorn ➤ Si es constaten danys externs i/o interns, el propietari conserva la fiança fins a conèixer l'import de les reparacions que s'han d'efectuar. El propietari i el viatger han de declarar el/els danyo/s en un termini de 24h a través del formulari de declaració d'incidència, disponible en la web i en l'aplicació mòbil, en els detalls de la reserva. El pressupost haurà de ser presentat a Yescapa i al viatger al més aviat possible. És aconsellable que les indemnitzacions en cas de sobrepassar el quilometratge triat, per falta de combustible o per neteja no efectuada (quan les despeses de neteja no estiguin incloses en el preu del lloguer) siguin abonades en mà el dia de retorn, sempre que sigui possible.